ОУ "Димитър Талев" - Пловдив

Ние четем в ОУ "Димитър Талев"

Седми етап 2021-2022 година

Международен ден на ръкописното писмо


  Твърди се, че по почерка на човека може да се разбере повече, отколкото той може да разкаже за себе си. Включиха се малки и пораснали ученици от 1 до 4 клас с техните учителите. Характеристиката на един почерк включва специфичната форма на буквите, тяхната закръгленост или заостреност, разстоянията между буквите, наклон на буквите, ритмичното повторение на елементи, оказан върху хартията натиск, размер на буквите.
За Международния ден на ръкописното писмо, учениците в начален етап,в учебен час по български език и литература, преписаха и сътвориха стихотворения и приказки за приятелството,нарисуваха илюстрации към тях и ги оформиха като малки книжки.Използваха бяла дъска и текстови маркери, за да създадат настроение на всички ученици от 1ви клас и прилежащия им корпус. Бяха отличени победители в състезателни игри чрез визуализиране на цитати на велики български писатели в персонално създадени книжки. Почеркът на всеки един човек е различен, като изключение не правят дори и близнаците.Паралелките 2.г и 3.б по модела 1:1 в НЕ използваха хромбуци за създаване на смарт карти,електронни приказки и други творби, където изгледът на надписите има значение.













Шести етап 2020-2021 година


  Компютърната грамотност и новите технологиите определено са бъдещето на образованието и света, но за да бъде обучението интересно и качествено е достатъчно едно дете да има желание за учене и различни източници на информация.

Във връзка с инициативата „Ние четем“ учениците от 2в клас на ОУ “Димитър Талев“ работят по проектна дейност. През месец октомври проектите бяха на тема „Есен“, но през месец ноември решихме, че трябва да повишим трудността на изпълнение и да усвояваме повече знания, затова темата за месеца беше „Моята енциклопедия за животни“. Учениците се убедиха, че за да научат нещо интересно, трябва да умеят да четат бързо и с разбиране, а за да покажат знанията си трябва да могат да се изразяват и да използват своята сръчност и фантазия. Увериха се, че информация може да се намери както в интернет, така и в библиотеката, в книгите, в разговор с мама, баба или дядо. Проектно базираното обучение провокира учениците сами да търсят решения, учат се как да обединяват новата информация с тази която вече знаят. И тъй като зимните празници са най-радостни и най-чакани от децата, за месец декември всички единодушно решиха, че ще изработват лапбук на тема „Зимни празници“. В своите проекти под формата на папбук децата включиха любимо стихотворение; гатанки /включително лично творчество/; домашни рецепти за коледни сладки /придружени с лично направени снимки/; интересни факти за празниците; традиции и обичаи, свързани с Бъдни вечер, Коледа и Нова година. При изготвянето на лапбук се използва интердисциплинарният подход, чрез който децата докато се забавляват, изграждат качества като самостоятелност и креативност, проявяват активност не само в четенето и писането, но и в други области на науките. Учениците включиха в своите лапбуци коледни математически задачи, ребуси, лабиринти, викторини, и разбира се всичко това в тясна връзка с изобразителното изкуство. Красиви са илюстрациите към любимите им произведения, гатанки и обичаи, рисунките на любимите им зимни игри. Те допълват радостта от наученото и развиват творческият им потенциал и умения за презентиране. А крайният резултат е ясен – много нови и споделени знания, увереност и удовлетвореност от собствения труд.

Етап 2018-2019 година

С света на приказни герои

"Че съм умен - умен съм, но защо съм толкова красив?! Сигурно, защото съм  скромен, а скромността краси човека."

 
С тези думи на Карлсон, учениците от
IV б клас посрещнаха в класната си стая малките първокласници. В непринудена и весела атмосфера те им демонстрираха своите умения и актьорско майсторство. Любими приказни герои оживяха пред тях и им показаха необятния свят на книгите. 




  На 24.10.2018 г. в библиотеката на ОУ „Димитър Талев“ се проведе състезание, онасловено „Четем артистично“. Участие в надпреварата взеха ученици от V клас, които четоха творби на любими автори.
Децата не само умело представиха книгите и техните създатели, но и аргументираха с изненадваща убедителност избора си на пасажи за прочит. Младите четци поднесоха с ентусиазъм на публиката и журито откъси от „Пипи Дългото чорапче“ на Астрид Линдгрен, „Приказки по телефона“ на Джани Родари, „Патиланско царство“ на Ран Босилек, „Мечо Пух“ на Алън Милн, Библията и фолклорните легенди, дори фейлетоните на Ботев. Всички се представиха на ниво, като се стараеха не просто да изчетат гладко текстовете си, а да ги изиграят, влизайки в облика на колоритните герои.
След като участниците представиха подбраните лично от тях пасажи, журито, съставено от библиотекаря на училището г-жа Ана Кундурджийска, г-жа Маргрета Гвоздева – преподавател по английски език, и ученичката в VII „д“ клас Десислава Далакманова, отсъди първото място на Ана Ангелова от V „б“ клас, а второто – на Елена Атанасова от V „д“ клас; трета се класира Гергана Пенчева от V „г“ клас. Отличените ще получат грамоти и книги, а останалите ентусиасти ще се сдобият с поощрителни грамоти за участие. Предвижда се това да стане на отделна тържествена церемония.
Организатор и водещ на събитието бе г-н Стоян Меретев, преподавател по български език и литература.

Етап 2015-2016 година

ОУ "Димитър Талев" - Грамотни ли сме...

Сред 700 участници в състезанието "Грамотни ли сме" организирано от РИО - Пловдив, достойно представи училищното ни Калина Игнатова от 7а клас заела едно от първите места.



Толерантност и подкрепяща среда чрез творчество и иновации в борбата срещу агресията

Нека заедно помогнем на децата си да бъдат толерантни, да общуват помежду си като приятели, да не са агресивни. Нека напълнят класната стая с усмивки, смях и приятелство.





Грамотността заема централно място за индивидуалното и общественото развитие и служи като основа за интелигентен растеж. Именно в първи клас е много важно да изградим у нашите деца желанието за четене, детското любопитство да превърнем в желание за учене и познание. Книгата ще бъде верен приятел на децата, ако ние помогнем да я направим такава.
Ние, учителите на 1 д клас, ви предлагаме следните инициативи за насърчаване на децата към четене и към развитие на езиковите им  умения:

  • Направи подарък за класната библиотека
  • Родители четат приказки
  • Аз съм приказен герой
  • Аз съм илюстратор на детска книжка
  • Читателски летен маратон за първокласници




 





Заедно с родителите, можем да превърнем естественото детско любопитство – в желание за учене, новата учебна среда – в уютен дом, непознатите деца – във верни приятели, детската плахост – в увереност, недоверието – в доверие и позитивизъм!
Известният писател Клайв Луис е казал: „Един ден ти ще пораснеш толкова, че ще започнеш отново да четеш приказки“. Приказките са невероятен, вълшебен свят, в който ние сме потопени от детството си. Докато сме малки, техният смисъл за нас е един, но пораствайки, откриваме и друго по-дълбоко съдържание.

"Грамотни ли сме?"

На 6 ноември 2015 г. 32 ученици от седми клас в ОУ "Димитър Талев" участваха във втория етап на кампанията "Грамотни ли сме?", която се проведе в сградата на Общински детски комплекс - Пловдив на бул. "6-ти септември" №193.
Учениците приеха с голямо вълнение и ентусиазъм това предизвикателство.

Няма коментари:

Публикуване на коментар