НУ Св.Климент Охридски гр. Пловдив

Ние четем в НУ "Св. Климент Охридски" гр. Пловдив

Девети етап 2023-2024 година

 
Четенето е любимата ни дейност!
Включваме го навсякъде в ежедневието си.
Това е презентация за една наша сбъдната мечта.
Срещата с любимата ни писателка Катя Антонова.
А няма по-голям мотив за работа от това да видиш как мечтите ти стават реалност.

Шести етап 2020-2021 година

Международния ден на ръкописното писмо



Във връзка с Международния ден на ръкописното писмо 23.01.2021 г. - инициативите, които ще бъдат предприети в НУ„ Климент Охридски“.  Всичко направено е събрано в тази електронна книжка, изработена на bookcreator:
На 21.01.2021 г. / четвъртък/ ще бъде проведено състезание по краснопис във всяка паралелка. В резултат на това ще бъдат излъчени отбори от по три деца, които ще вземат участие в представителното състезание между паралелките в петък, 22.01.2021г.
На 22.01.2021 г. / петък/ ще бъде проведено състезание между отборите на паралелките за излъчване на Победител в „Състезанието по краснопис 2021г “ за 1ви клас, 2ри клас, 3ти клас и 4ти клас.
Победителите ще получат Грамоти за „Състезанието по краснопис 2021г “
Победителите ще бъдат определени от Комисия, в която ще има представител от всеки клас, и която ще бъде определена в четвъртък.
Ще бъде направена изложба с най-добрите преписи за всеки клас.
Ще бъдат направени снимки и ще бъде изработена книжка на bookcreator, която да отразява протичането на събитието и ще бъде поместена на страницата на училището.

Четвърти етап 2018-2019 година

Нека седмицата на четенето продължава цяла година!


 
 Така възкликнаха третокласниците в края на Националната седмица на четенето, която се проведе от 22.10.2018 до 26.10.2018 година.
„Четенето ни разкрива нови хоризонти.“
„…Отваря нови врати пред нас.“
„ …Учи ни на нови думи.“
„ … Дава ни знания необходими за бъдещето.“
„Влизайки в чудния свят на книгите всеки открива възможност да попадне в един чуден свят, в който всичко е забавно и интересно, вълнуващо и различно.“
Това написаха учениците по таблата „Чета, защото ……“ 

Националната седмица на четенето беше открита с драматизация на приказката „Дядовата ръкавичка“, подготвена от учениците от ІІІ а клас. Във физкултурния салон се събраха всички ученици и учители и с много усмивки и настроение аплодираха участниците в драматизацията.
Във вторник, 23 октомври, се проведе поредният маратон по четене, след който бяха избрани представители на всеки клас за предстоящите състезания по четене и правопис.

24 октомври премина в надпревара за най-добър четец за учениците от ІІ и ІІІ клас и за най – добър разказвач за учениците от ІV клас. Състезанията бяха много оспорвани, защото децата се представиха отлично.
Проведе се и състезание по правопис за учениците от ІІІ клас. 

25 октомври отново беше посветен на книгите. Учениците от ПИГ ІІІ клас посетиха читалищната библиотека, където се запознаха с нови детски книги. 

Във връзка с Националната седмица на четенето бяха проведени срещи с автори на книги с учениците от І, ІІ и ІІІ клас. Срещата с Цвета Белчева беше вълнуваща и интересна. Децата бяха запленени от историите, които тя им представи.
В петък, 26.10.2018г., в училище ни бяха на гости родителите, които четоха свои любими приказки. Бяха подготвили и интересни, занимателни задачи, с които грабнаха интереса на децата.

Седмицата беше закрита с отчитане на дейностите и награждаване на изявилите се ученици. Децата искрено пожелаха седмицата да приключи и пожелаха тя да продължава през цялата година.

Трети етап 2017-2018 година

Националната седмица на четенето в НУ „Климент Охридски“,  гр. Пловдив


С много настроение, усмивки и положителни емоции учениците от НУ “Климент Охридски“ посрещнаха откриването на Националната седмица на четенето. Седмицата бе открита с драматизация по приказки“ Приказна броеница“, осъществена от учениците на IV а клас, в понеделник 11.12.2017 г., във физкултурния салон в присъствието на учениците от училището. Децата бяха информирани за предстоящите инициативи предвидени през Националната седмица на четенето.
Във вторник, 12.12.2017 г., по класове бяха проведени състезания в часовете по Български език и литература:- За най- добър четец - I и II клас - За най- добър разказвач - III и IV класБяха излъчени победители за училищното състезание.

В сряда, 13.12. 2017 г., децата от ПИГ II и III клас на смени посетиха библиотеката в НЧ “Христо Ботев“ и подариха ръчно изработени от децата книжки. В часовете по четене децата представиха различни книги, които подариха за обогатяване на библиотеките в класните стаи.
В четвъртък, 14.12.2017 г., денят започна с инициативата „ Да започнем деня с приказка“ с гости родителите - I и III клас. Гост на децата в училище беше и господин Воскресенски, актьор и председател на НЧ “Христо Ботев“. Децата с много смях посрещнаха веселите истории, които той им представи и проведоха разговор за книгите, в който те проявиха своята любознателност. Денят завърши с инициативата „Да завършим деня с приказка“. В нея гости в училище ни бяха отново родителите - II и IV клас.Родителите с голям ентусиазъм се включиха в инициативите и споделиха с децата свои любими приказки и истории, с които провокираха желанието им да четат повече.

Националната седмици на четенето беше закрита на 15.12.2017 г. със състезания по смени във физкултурния салон за най- добър разказвач и най-добър четец. Победителите по класове представиха съучениците си. Най- добре представилите се бяха отличени с грамоти. Децата изявиха такава седмица да бъде проведена отново и през пролетта.


Първи етап 2015-2016 година

По- различните



Първите години в училище определят дали децата ни ще се научат да четат и пишат. Това означава, че е нужно отрано да събудим интереса на всяко дете към четенето и целенасочено да подпомагаме и поощряваме първите му опити да чете.
Интересът на учениците към четенето като дейност може да се провокира чрез разнообразни инициативи, съчетаващи четенето в училище със спонтанно проявения читателски интерес и към неизучавани в училище теми.
Една такава инициатива е „Таблото на предизвикателствата” , което се обновява всяка сряда.
На таблото има три основни акцента:
1. „Предложение на седмицата” – Учители и родители предлагат приказки и откъси от книжки, които не са много известни на децата с цел да предизвикат интересът им към съответния автор, жанр. Разпечатват се по 20 – 30 екземпляра, като децата взимат лист, четат го в междучасието и го връщат в кутията. В началото малките взимаха листовете и не ги връщаха, но постепенно привикнаха да се събират по групи и да коментират приказките/ откъсите, а учителите ги използват в часовете за занимания по интереси
2. „Загадка на седмицата” – най-вълнуващото за децата предизвикателство. Има загадки за всеки от класовете, съобразени с възможностите и знанията на децата. Децата пускат отговорите в кутия, а когато изтече седмицата, учителят/родителят, който е поставил загадката, закача верните отговори и списък на децата, които са отговорили вярно. Тези, които имат най- много верни отговори, ще получат награда книга в седмицата на книгата.

3. „Ако не сте чели, ние ви препоръчваме” – тук предложенията на седмицата се дават и от децата, като идеята е тази инициатива да се прехвърли и в класните библиотеки.



„На чай с приказка”
От началото на ноември всяка събота по обед се организират срещи на родители и ученици под надслова „На чай с приказка”. Във всеки от класовете протича по различен начин:

– във ІІ а клас родителите представяха на децата книги – игри, нови енциклопедии



- Във ІІ б клас родители и деца четоха откъси от любими детски книги,



- Във ІІ в клас всеки ученик да представи, или прочете откъс от книгата, която в момента е взел да чете, като предизвикателството беше другите деца да познаят книгата.



- А в третите и четвърти класове, срещите бяха с коледен привкус.

Непринудената и необичайна обстановка (заедно с родители на чаша чай, а през пролетта в парка) създава съвсем друга атмосфера и нагласа към четенето като дейност. Това е читателско обсъждане, много лично преживяване, възможност да се покажат умения за четене или читателска компетентност и информираност, но най- важното е да провокираме у децата интерес към книгата.

Няма коментари:

Публикуване на коментар