Ние четем в ЦДГ "Бреза" - Пловдив
Децата от ДГ „
Бреза” обичат приказките
Детската градина "Бреза" в Пловдив с радост представя работата си по Педагогическа практика „ Утринна приказка”. Това е един вдъхновяващ модел за работа с децата от всички възрастови групи. Целта е да се достигне по – плавна адаптация към детската градина в първа възрастова група и да се насърчи четенето при най-малките, да се сподели радостта им от досега с литературата.
Идеята на този адптационен модел е да се фокусираме не само върху самото
четене, но и върху посредничеството между книгата и детето. Това включва
различни предизвикателства, театър, игри и задачи, свързани с прочетеното.
Защо за нас четенето е важно? Четенето е не само врата към знанието, но също така
допринася за развиване на въображението, наблюдателността и концентрацията на
децата. Чрез книгите децата откриват различни светове, герои и истории, които
ги радват, и стават основа за бъдещите
им познания. Така те развиват своите когнитивни умения и творческо мислене.
Всяка сутрин, точно в 9.00 часа, децата от първа възрастова група се
събират в приказния кът, седнали на възглавнички, и слушат приказка, която им
разказва представител на семейната общност. Важно е да се подчертае, че
разказвачът използва интересни тонове и жестикулации, за да повдигне интереса
на децата. След прочита или разказа, учителката задава въпроси и насочва темата
към работата по образователни направления, планувана за деня. Този метод носи не
само забавление за малките, но и помага за развитието на тяхната моторика,
фините двигателни умения и социалните взаимодействия.
Освен това, "Утринна приказка" защитава и идеята за разнообразие
на приказките. Децата имат възможност да се запознаят с приказки от различни
култури и народи, което създава усещане за взаимоуважение и толерантност. Те имат
възможност да научат за традициите и обичаите както на българите, така и на
други народи, и да осъзнаят, че различията ги правят уникални.
Децата от трета и четвърта възрастова група работят по трансформиращ
преразказ на приказката - разказват от името на един от героите, измислят
собствено начало или край. Сами достигат до поуката и посвещават деня и всички
занимания на темата от приказката.
В заключение, Педагогическа практика
"Утринна приказка" е една успешна и иновативна практика, която
прилага ДГ "Бреза" вече пета година. Тя помага на децата да се развият
и придобият много нови знания, докато се забавляват. Създава удовлетворение и
радост както за децата, така и за педагозите, които виждат положителните
промени в развитието на своите възпитаници.
Нека въображението лети свободно, а литературата оказва силно влияние и усещания
на малките ни читатели! Нека се потопим в магията на думите и да открием
безкрая на книжната вселена!
В изпълнение на Националната стратегия за насърчаване и повишаване на грамотността 2015 -2016 г., по случай Деня на детската книга – 02.04.2016 г. и в рамките на инициативата “ Младият Пловдив чете в ЦДГ “Бреза” – Пловдив се проведе среща с Радостина Николова, автор на “Приключенията на мотовете” - книгата, получила Първа награда в Национален конкурс "Бисерче вълшебно" 2014 в категория млади читатели 6-10 г. Инициативата се осъществи на 25.03.2016 г. На срещата с младата авторка бяха поканени децата от подготвителните групи на ЦДГ “Бреза” и Филиал, както и техните родители.
Няма коментари:
Публикуване на коментар